页面

2012年10月6日星期六

国大学生代表与JAKSA代表团[MPP UKM bersama JAKSA Kolej Kediaman]


2012年10月5日 - 9位国大学生代表与各个宿舍村的Jaksa代表进行了会面。目前的国大学生代表正为国大学生在宿舍村的福利课题收集资料。而此次历时2个小时的会面让双方一起探讨了有关课题,以及宿舍村所能够采取的初步行动。

由此可见,由YDP JAKSA出席的 jaksa 代表团在跟校方与宿舍村之间一起为校园课题、学生福利是扮演着非常重要的角色。其中被讨论的事项包括:安全课题、服务课题、设施课题,还有提升国大各个当局的服务的方案等等。我们常常说“转型”在发展的过程中是必须的,但是“解决”问题也是实行过程中不可缺少的部分。为了能够更全面的为国大学生服务,国大学生代表会以积极的态度以对,更需要与国大各方的领导层如:JAKSA、学院代表协会、Kelab Urusetia 和Kelab Anak Negeri 携手合作。TINDAKAN KAMI ADALAH SUARA ANDA.

资料源自 Facebook, Ahmad Yasyri。



5 Oktober 2012 - Keprihatinan 9 ahli MPP UKM dalam menjaga kebajikan mahasiswa diteruskan dengan mengadakan pertemuan bersama kepimpinan pelajar di peringkat Kolej Kediaman, Jawatankuasa Kebajikan Siswa/i. Pihak MPP UKM sedang menjalankan pengumpulan maklumat tentang permasalahan kebajikan siswa/i di kolej kediaman. Perbincangan yang diadakan selama 2 jam itu dimanfaatkan oleh semua pihak dengan pembawaan isu-isu serta membincangkan langkah-langkah awal yang boleh diadaptasikan daripada kolej-kolej lain.

Wakil JAKSA yang telah dihadiri oleh YDP-YDP JAKSA juga dilihatkan sebagai 1 usaha dan komitmen yang awal dalam pembinaan rangkaian agar sebarang permasalahan itu dapat diteliti dan diusahakan bersama-sama pihak pentadbiran UKM dan JAKSA yang sering mementingkan kesejahteraan dan kebajikan siswa/i sering terpelihara. Antara perkara yang dibincangkan adalah seperti soal keselamatan, perkhidmatan, kemudahan serta idea penambahbaikan perkhidmatan yang ada di UKM seperti Pusat Kesihatan dan jabatan-jabatan yang lain. Transformasi yang sering perkatakan adalah sesuatu yg perlu dalam perkembangan sesuatu perkara, namun solusi adalah penting dalam perlaksanaan sesuatu perkara. Pihak MPP UKM sangat komited dan dengan bantuan daripada pihak kepimpinan siswa/i di UKM seperti JAKSA, Persatuan Mahasiswa Fakulti, Kelab Urusetia dan Kelab Anak Negeri, Segalanya berkaitan kebajikan akan dapat dipelihara secara menyeluruh. Oleh itu, pihak kami akan sering berusaha dalam memperjuangkan hak mahasiswa kerana TINDAKAN KAMI ADALAH SUARA ANDA.

Sumber daripada Facebook, Ahmad Yasyri.








没有评论:

发表评论