页面

2012年5月9日星期三

巴士课题 [ Isu bas UKM ]

  日前理事会收到学生投报有关UKM校园内的巴士课题。由于不晓得周末已无提供ZON 3巴士,有关学生于某个星期六要前往PTSL时,在巴士站等了许久都等不到ZON 3巴士。理事会代表已前往Unit Kenderaan询问详情。有关柜台人员透露,周日时期校园内的巴士服务以及时间表依旧;唯独周末(星期六和星期日)以及公共假期只有6Z 和 6K 的巴士会在校园内外提供载送服务,时间表和周日的时间表一样。
  他也补充,现在的周末没有6K、6Z以外的巴士服务是因为UKM没有课外活动的关系,所以要是想要让6K、6Z以外的巴士在周末以及公共假期服务启动,是需要向JPPel申请的。
  以下是所有巴士,包括ZON 6、ZON 2、ZON 3还有ZON U的巴士时间表以及每个时段的巴士数量。注:在同一时段有多少个X,意指在那个时段会有多少趟巴士。

  CCC telah menerima satu aduan berkaitan dengan perkhidmatan bas di kampus Bangi, UKM. Pada suatu hari Sabtu, pelajar berkenaan hendak pergi ke Perpustakaan Tun Seri Lanang (PTSL) dengan menaiki bas ZON 3, tetapi tidak dapat bas berkenaan setelah lamanya menunggu. Pelajar tersebut pun tertanya-tanya apa terjadi pada perkhidmatan bas ZON 3 yang telah sekian lama dibekalkan setiap hari. Berhubungan dengan kesulitan ini, wakil CCC telah pergi ke Unit Kenderaan ,UKM untuk mendapatkan maklumat selanjutnya. Kakitangan di kaunter unit tersebut memberitahu bahawa perkhidmatan bas di dalam kampus tetap sama pada hari biasa ; kecuali bagi hari hujung minggu (hari Sabtu dan Ahad) dan hari cuti umum , hanya perkhidmatan bas 6K dan bas 6Z dengan jadual masa yang sama seperti biasa.
  Beliau juga berkata, perkhidmatan bus selain 6K dan 6Z pada hujung minggu adalah kerana tiada lagi aktiviti ko-kurikulum dan permohonan kepada JPPEL adalah diperlukan jika ingin mengaktifkan semula perkhidmatan bus selain 6K dan 6Z pada hujung minggu dan cuti umum.
Untuk pengetahuan warga kampus UKM, gambar-gambar di bawah menunjukkan jadual masa bagi semua bas, termasuk bas ZON 6, ZON 2, ZON 3 dan ZON U. Perhatian: bilangan X yang ada pada suatu masa tertentu, bermakna bilangan bas yang berkhidmat untuk masa tersebut.

Zon 6 - 6K & 6Z 

ZON 2

ZON 3

ZON U -Fakulti  Undang-undang



理事会代表向Unit Kenderaan询问详情
Wakil CCC mendapatkan maklumat daripada Kakitangan di Unit Kenderaan


1 条评论:

  1. 对,这个学期周六已经没有提供zon 2,3 和U了。所以如果周末要到ptsl的话就得搭6k6z

    回复删除