近日理事会已接获多项有关主要乘客--国大生对有关巴士服务的投诉。因此,理事会收集了不少有关课题的资料、投诉等等,并于昨日(2012年9月18日)下午时分已委派了数位理事会代表以及ASPIRASI代表把有关此课题的备忘录呈交给国大的TNC HEPA。备忘录的内容包括了各项投诉如:巴士上的异味、空调无法运作、巴士不准时、巴士上没有按铃等,以及针对每项投诉所探讨出来的解决方案等等。
TNC HEPA对此课题的备忘录是非常的重视,并会尽量为此找到最好、最快的解决方案,以改善 Trans Rengit 巴士的服务。
Sejak bermulanya sesi pertama 2012/2013 , para pelajar UKM telah berkenalan dengan bas Trans Rengit yang merupakan syarikat bas kontraktor yang terbaru di UKM.
Pada masa yang sama, pihak CCC juga menerima pelbagai jenis aduan yang berkaitan dengan isu bas UKM yang terbaru ini. Sehubungan dengan ini, CCC telah mengumpulkan maklumat dan aduan-aduan yang berkenaan dan menyediakan satu memorandum. Kandungan memorandom ini termasuklah aduan-aduan yang dilaporkan seperti : bas yang berbau, penyaman udara tidak berfungsi, bas tidak menepati masa seperti yang dijadualkan , loceng berbunyi tidak berfungsi , disertakan juga cadangan penyelesainya. Memorandum yang disediakan telah dihantarkan oleh beberapa wakil CCC dan ASPIRASI kepada Timbalan Naib Canselor Hal-Ehwal Pelajar UKM (TNC HEPA) pada hari petang semalam, iaitu pada 18 September 2012.
Menurut TNC HEPA, beliau akan cuba sedaya upaya dalam menyelesaikan masalah bas yang terbangkit ini dengan secepat mungkin.
最后,理事会在这里呼吁大家如果有任何有关巴士课题上的投诉或者疑问,请在此留言。此外,大家也可以联络以下的联络人:
Akhirnya, jikalau anda mempunyai sebarang aduan atau pertanyaan yang mengenai masalah bas, anda boleh merujuk kepada pihak-pihak berikutnya :
卢美迎 LOW MEE YEIN 017-5647477
黄兹维 WONG ZHI VI 017-6535050
黄欣宜 WONG YAN YEE 010-9128923
陈可欣 CHAN KOR YAN 014-2986112
何荣华 BRIAN HOH YONG HWA 010-8880148
施祖强 SIE CHOO KEONG 017-6185462